Arbeidsvitaminen

197,001.497,00 - Koop deze Cursus

Leer zelf hoe je blijvend een gezond gewicht behaalt, met een volle buik, meer energie én 6 tot 8 eetmomenten per dag (jouw keuzevrijheid). Dit programma is geen kunstje, want ik leg je het 'hoe', 'wat', 'waarom' en 'wanneer' uit. Oog voor de oorzaak dus, niet alleen het gevolg. Een dag in de week eet je bovendien alles waarin je trek hebt, dit reset je basismetabolisme (leg ik verder in de training uit) en zorgt dat het programma leuk en makkelijk vol te houden is. We volgen geen crashdieet met hoge pieken, diepe dalen en ge-jojo na afloop. Nee. We gaan voor blijvende resultaten. Het doel heeft eigenlijk niet veel met afvallen te maken, maar meer met het voeden en verzorgen van je lichaam, waardoor je lekker in je vel komt te zitten en veel meer energie krijgt. Als je overgewicht hebt, is afvallen slechts het logische gevolg. Je zult overigens geen moment honger hebben! Let op:

  • Na elke les is er ruimte voor vragen.
  • Zolang je internet hebt, is dit programma op ieder toestel - zo vaak je wilt - te bekijken.
  • Dit programma zullen we continu onderhouden en aanvullen.
  • Hoewel het programma 9 weken duurt, blijf je ook na die periode toegang houden tot de video's.
  • Arbeidsvitaminen is onderdeel van het SlimmerSnellerWerken-Programma.
Update Arbeidsvitaminen is met 15 video's uitgebreid:
Arbeidsvitamine bevat naast:
 de online videocursus over voeding, recepten en boodschappenbriefje.

Nu ook:
Het MasterYourMind-Programma: NLP cursus succesvol doelen bereiken. Door NLP coach Astrid Davidzon.
En tevens Sport4You-Programma: Zonder apparaten, blessurevrij en veilig vanuit huis trainen met arts en sportcoach Ashwyn Schotborg.

Les

1. Snel Succesvol Starten met een nieuw Dieet doe je zo:

Lengte: 5minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Hoe start je nu met succes een nieuw dieet? Zoals ieder begin zullen de eerste stappen vaak het moeilijkste zijn.

Je kunt het vergelijken met een dieselmotor, die eerst zwaar op gang moet komen.

Het helpt dus als je snel in je 'momenten' kunt komen en daarvoor is het prettig als een ervaringsdeskundige je de juiste handreikingen geeft.

2. Snel ontgiftigen

Lengte: 1minuten

Vaak als je (emotioneel) niet lekker in je vel zit, heb je teveel afvalstoffen in je bloed zitten. Deze afvalstoffen kunnen er ook voor zorgen dat afvallen met de standaarddiëten maar niet wil lukken.

In deze cursus leer ik je afvalstoffen gemakkelijk en snel afvoeren. In enkele dagen zullen de klachten bij 90% van de personen verholpen zijn. Bij de overige 10% gaat het om langdurige specifieke klachten, waarbij een natuurgeneeskundig arts specifiek advies zal moeten geven.

4. Recepten Week 1 en 2

Download hier de recepten en het boodschappenbriefje voor de eerste weken van het Arbeidsvitaminen-Programma:

6. MasterYourMind 1 van 5

Lengte: 4minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Introductie Astrid Davidzon NLP-coach van praktijk: Zon in je leven

7. MasterYourMind 2 van 5

Lengte: 7minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Wat is de kracht van gedachten, emoties en de juiste Mindset? Wat is het risico van negatieve gedachten en emoties?

8. MasterYourMind 3 van 5

Lengte: 6minutenMoeilijkheidsgraad: Moeilijk

Wat is vluchtgedrag, hoe ontstaat het en waarom doen we het? Hoe voorkomen we vluchtgedrag? Bekijk eerst de video (onderaan dit formulier) en vul dan pas deze onderstaande vragen in. Vergeet je e-mailadres niet toe te voegen aan het einde, zodat we je dit kunnen toesturen.

9. MasterYourMind 4 van 5

Lengte: 6minutenMoeilijkheidsgraad: Moeilijk

Hoe bereik je je doelen sneller en met minder pijn? Waarom is dat mentaal vaak moeilijker dan in werkelijkheid? Bekijk eerst de video (onderaan dit formulier) en vul dan pas deze onderstaande vragen in. Vergeet je e-mailadres niet toe te voegen aan het einde, zodat we je dit kunnen toesturen.

10. MasterYourMind 5 van 5

Lengte: 6minutenMoeilijkheidsgraad: Moeilijk

Hoe zorg je dat je niet in oude patronen vervalt? Hoe waarborg je succes en hoe beloon je jezelf? Bekijk eerst de video (onderaan dit formulier) en vul dan pas deze onderstaande vragen in. Vergeet je e-mailadres niet toe te voegen aan het einde, zodat we je dit kunnen toesturen.

11. Blok 1: Meten is Weten

Lengte: 6minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

In deze les bepalen we het beste meetinstrument om je voortgang te meten.

12. Blok 1: Kiss: Keep it Simpel Sweetheart

Lengte: 3minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Deze les is erop gericht dat je je focust op de lange termijn. Een reis begint bij de eerste stap en gaat door zolang je je ene voet voor de andere blijft zetten. Fanatieke starters haken vaak als eerste af. Meer daarover in deze les.

16. Blok 1: Olie, boter, vetten

Lengte: 3minutenMoeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Veel mensen denken dat vet verkeerd is, maar wanneer we de juiste vetten eten, beschermt dit onze cellen en helpt bij het afvallen. Voor het bakken, braden of over de salade gebruiken we echter andere vetten.

17. Blok 1: Last van vervelende klachten? Dit moet je weten

Lengte: 2minutenMoeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Als je door de jaren heen veel afvalstoffen in je lichaam hebt opgespaard, zou dat nu ongeveer kunnen loskomen. Wat zijn de kwaaltjes en wat vraagt serieuze aandacht? Hoe help je jouw lichaam sneller reinigen en ben je in een paar dagen van je mogelijke kwaaltjes af?

18. Sport4You Les 1: Intro

In dit trainingsschema is een schema uitgestippeld; per 4 weken en per niveau. Kun je een niveau niet volhouden, wees dan verstandig en doe een stapje terug. Forceren en overbelasten hebben een averechts effect. De sportvideo's staan niet alleen met een link in het trainingsschema, maar nu ook in dit lesprogramma. In les 1 maak je kennis met Ashwyn.

19. Sport4You Les 2:

Les 2: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

20. Sport4You Les 3:

Les 3: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

21. Sport4You Les 4:

Les 4: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

22. Sport4You Les 5:

Les 5: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

23. Sport4You Les 6:

Les 6: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

24. Sport4You Les 7:

Les 7: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

25. Sport4You Les 8:

Les 8: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

26. Sport4You Les 9:

Les 9: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

27. Sport4You Les 10:

Les 10: Ashwyn bekijkt als arts en sportcoach alle oefeningen vanuit de werking van het menselijk lichaam (vanuit de anatomie). Hierdoor besteedt hij uitvoerig aandacht aan de juiste houding en beweging, zodat jij veilig vanuit huis kunt trainen zonder de kans op blessures.

30. Blok 2: Voedselcombinaties Scheiden

Lengte: 2minutenMoeilijkheidsgraad: Moeilijk

Bepaalde voedselcombinaties verstoren je energiebalans doordat ze tezamen je lichaam vervuilen. Maar eet je ze apart, dan is het juist erg gezond! In deze video vertel ik je wat 90% van Nederland nog niet weet.

31. Blok 2: Meestgemaakte fouten

Lengte: 5minutenMoeilijkheidsgraad: Moeilijk

We hebben ons in het voorgaande deel van de cursus gericht op wat allemaal goed is om in de gaten te houden, in deze video wil ik het met je hebben over valkuilen en de meestgemaakte fouten, zodat jij hier niet intrapt!

33. Blok 2: Kruiden die helpen bij afvallen?

Lengte: 2minutenMoeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Sommige kruiden kunnen je helpen je doelen sneller te bereiken. Ik vertel je in deze video welke kruiden je zo veel mogelijk kunt eten en welke juist niet.

34. Blok 2: Verslavend Goede Oefening

Lengte: 2minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Het klinkt saai, maar als je het eenmaal hebt gedaan, is de kans erg groot dat je het vaker gaat doen!

36. Blok 3: Koolhydraten of Eiwitten?

Lengte: 5minutenMoeilijkheidsgraad: Moeilijk

De eiwitdiëten zijn erg bekend, net als de 'slow carb' (koolhydraat) diëten. We hebben beide voedingsbronnen nodig, dus eenzijdige voeding is nooit gezond! Maar er kleven nogal wat belangrijke haken en ogen aan! Die leg ik je in deze video uit.

38. Blok 3: Calcium en Melk?

Lengte: 2minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Melk is goed voor elk, maar niet voor mij. Ik haal mijn calcium namelijk ergens anders uit. Ik vertel je alles over melkfabels en gezonde alternatieven in deze video.

39. Blok 3: Gezond Fruit

Lengte: 5minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

In tegenstelling tot les 5 zijn er enkele uitzonderingen die ik met je wil delen.

40. Bonus Mijn favoriete ontbijt: Smoothie Clinic

Lengte: 16minuten

Mijn 3 favoriete smoothies in een handomdraai! Maak jouw favoriet de avond ervoor in slechts 5 minuten en ontwaak met het gezondste ontbijt dat er is. Hier heb je de hele dag profijt van!

42. Bonus: Brood toch wel? Wat doe je er op?

Lengte: 3minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Misschien wel het moeilijkste voor broodverslaafden, wat doe je op je brood ... ... wilt scheiden? ... Het is lekkerder en makkelijker te verteren voor je lichaam, je bent langer vol en het helpt je lichaam schoon te blijven. Omdat ik vaak de vraag kreeg, "Wat kan ik nog op mijn brood doen", heb ik in de volgende video, dit recept voor je samengesteld. Ik maak het altijd in het weekend en eet er ruim een week van, het is heerlijk en super gezond. Eet smakelijk.

43. Interview Roxane Young: Zoetekauw Expert

Lengte: 12minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Roxane is een succesvolle ondernemer met haar 2 bedrijven Healing Home en Biolicious Bakery. Ze coacht en schrijft voor Healing Home & bakt suikervrij, vegan, RAW & traditionele zoetheden in haar eigen Biolicious Bakery. Roxane is de verantwoorde zoetekauwexpert!

44. Interview Ashwyn Schotborg: Arts en Personal Trainer

Lengte: 23minutenMoeilijkheidsgraad: Makkelijk

Ashwyn is arts en sporttrainer van zijn eigen trainingsinstituut: YourBaseCamp. Samen met ons heeft Ashwyn het programma Sport4You ontwikkeld, wat ook deel uitmaakt van het Arbeidsvitaminen. Met Ashwyn heb ik het hier over de Minimale Effectieve Dosis in sport. Hoe behaal je met de minste inspanning het hoogste resultaat? Zelfs veel topsporters weten hier niets vanaf. Schokkend! Voorkom dat je te veel sport en je spieren afbreekt in plaats van opbouwt. Meer weten over Ashwyn Schotborg en YourBaseCamp? Your BaseCamp

45. MP3 files

Deze gehele cursus is ook op mp3 te volgen.
Zo kunt u gemakkelijk tijdens het reizen uw cursussen volgen.
De Mp3's worden u uiterlijk 2 weken na aanschaf toegestuurd.